REAL

A kreativitás termelése. Esztétikai nevelés és az érzéki pedagógiai fejlesztése: Mérei Ferenc

Horváth, Zsolt K. (2018) A kreativitás termelése. Esztétikai nevelés és az érzéki pedagógiai fejlesztése: Mérei Ferenc. Prae. ISSN 1585-5112

[img] Text
A kreativitás termelése. Esztétikai nevelés és az érzéki pedagógiai fejlesztése_ Mérei Ferenc.pdf

Download (489kB) | Preview

Abstract

Mérei Ferenc gyermekpszichológusként, pályaválasztási tanácsadóként és pedagógiai szakemberként pályája kezdetétől sokat foglalkozott a képzési forma és a kreativitás lehetséges kapcsolódási pontjaival. Sőt, mondhatni az 1930-as évek közepén induló pályája középpontjában ezek a kérdések álltak, s mind tudományos módszerei, mind világnézete arra sarkallta, hogy az emberi társadalomban nagyjából egyenlően eloszló képességek intézményes fejlesztésével, vagyis oktatással javítson az emberi lét minőségén. Márpedig ennek a Bildungnak elmaradhatatlan része az esztétikai nevelés is. Mérei szilárdan hitte, hogy a szó tág értelmében vett kreativitás feladata nem elsősorban az, hogy művésszé formáljon mindenkit (ami alig is lehetséges), hanem az, hogy felébressze és fejlessze az emberben az érzékit, amely végső soron szavatolja azt, hogy elidegenedett állampolgár helyett az egyén valódi nembeli emberré váljon.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet
L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
N Fine Arts / képzőművészet > NX Arts in general / művészetek általában
Depositing User: Zsolt Kelemen Horváth
Date Deposited: 27 Sep 2018 06:30
Last Modified: 27 Sep 2018 06:32
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/85477

Actions (login required)

Edit Item Edit Item