Mészáros, Ádám (2016) Az elemi népoktatás viszontagságai a XIX. század második felében a korabeli törvények tükrében egy nagyközség, Romhány példáján keresztül. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (3-4). pp. 20-48. ISSN 2415-9093
|
Text
57-116-1-PB.pdf Download (222kB) | Preview |
Abstract
A magyar oktatásügy a 19. század második felében gyökeres átalakuláson ment keresztül, ugyanis az 1868-as népoktatási törvény új alapokra helyezte azt. A törvény által előírt rendelkezések azonban csak nagyon lassan kezdték éreztetni hatásukat, hiszen az ország sok tanodája nem tudott megfelelni az előírásoknak. Tanulmányunkban a legalapvetőbb problémákat egy nagyközség, Romhány népiskolájának példáján keresztül mutatjuk be, túlnyomórészt elsődleges források alapján. Kulcsszavak: népoktatási törvény, tankötelesek és iskolába járók aránya, ismétlő iskola, faiskola, taneszközök, segédtanítók
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
Depositing User: | Dr Nóbik Attila |
Date Deposited: | 07 Mar 2019 10:59 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 11:48 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/91929 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |