Dankó, László (2019) Tokaj-hegyalja, mint világörökségi kultúrtáj turizmusfejlesztésének marketing támogatása. In: #Turizmus #szálloda #vendéglátás : jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. évfordulója alkalmából. Líceum Kiadó, Eger, pp. 53-69. ISBN 9789634961321
|
Text
DL_Turizmus_tanszek_konf_kotet.pdf Download (492kB) | Preview |
Abstract
Az UNESCO Világörökség Egyezmény célja az emberiség kiemelkedő értékkel bíró kulturális és természeti örökségének megőrzése, ennek önfenntartó megvalósításában az örökségturizmusnak meghatározó jelentősége van. A Tokaji történelmi borvidék 2002 óta „kultúrtáj” kategóriában világörökségi helyszín. A világörökség gondnokság, a kiemelt turisztikai fejlesztési térséggé nyilvánítás és EU-, valamint nemzeti fejlesztési források borvidékre allokálása elindíthatja a kívánt fejlődést a kulturális örökségturizmus terén. Ehhez kapcsolódóan a meglévő természeti és emberalkotta adottságokra épülő örökségturisztikai termékek fejlesztése és marketingje elengedhetetlen. A turizmusfejlesztési törvény szerint a kiemelt fejlesztési térségek meghatározó szervezete a fejlesztést, üzemeltetést végző, 100%-os állami tulajdonban lévő, szakmailag az MTÜ-höz köthető cég, ugyanakkor Tokaj-hegyalja–Zemplén térségében 2011 óta működik az 5 helyi turisztikai egyesület által létrehozott térségi TDM-együttműködés, melynek fejlesztési és desztinációmarketing tapasztalatait jelen tanulmányban összegzem.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tourism marketing; |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Nov 2019 13:52 |
Last Modified: | 30 Mar 2023 07:18 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/103049 |
Actions (login required)
Edit Item |