Nagy, Dorottya and Török, Erika and Angel, Eliza (2019) A duális képzésű hallgatók szakmai fejlődésének követése és értékelése. GRADUS, 6 (1). pp. 57-62. ISSN 2064-8014
|
Text
2019_1_ENG_002_Nagy.pdf Download (463kB) | Preview |
Abstract
A duális képzés olyan oktatási forma, amely során a hallgató az elméletet és a gyakorlatot összehangolva sajátítja el. A Neumann János Egyetem (NJE) több szakján is lehetősége van a hallgatóknak duális formában tanulni. Egyetemünk számos különböző méretű és eltérő gazdasági ágazathoz tartozó vállalattal, intézménnyel - duális partnerrel - rendelkezik, ezért a duális hallgatók partner intézménynél nyújtott teljesítményének nyomon követése nem egyszerű feladat. A duális képzéshez kapcsolódó mérések, értékelések különösen fontosak, hiszen Magyarországon a felsőoktatásnak ez a módszere nagyon rövid múlttal rendelkezik. A kialakított mérési rendszer, a használt mutatók alkalmasak lehetnek arra, hogy mérni, akár számszerűsíteni tudjuk a duális képzés által nyújtott előnyöket, össze tudjuk hasonlítania, hogy mennyiben különbözik a nem duális képzésben tanuló hallgatók tudása a duális hallgatókétól, javítani tudjuk az esetleges hibákat, és a nem odaillő elemeket ki tudjuk szűrni. A tanulmány célja áttekinteni a már működő hallgató-értékelő technikákat, hogy abból további kutatás által kiválasszuk, melyek egyetemünk számára a legmegfelelőbbek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | duális képzés értékelő módszer gyakorlatorientált képzés |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 11 Jun 2020 09:32 |
Last Modified: | 11 Jun 2020 09:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109553 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |