Árvai-Homolya, Szilvia and Lengyelné Szilágyi, Szilvia and Osváth, Andrea (2018) Játszva tanulás innovatív, LEGO alapú logikai készségfejlesztő foglalkozások keretében = Learning by playing based on innovative, logical skills developing lesson using lego. GRADUS, 5 (2). pp. 264-269. ISSN 2064-8014
|
Text
2018_2_CSC_010_Arvai.pdf Download (556kB) | Preview |
Abstract
A gyermekeknél rendkívül fontos a felfedezésen, élményen alapuló tanulás, az ún. "life long kindergarden". A saját tapasztalati úton megszerzett tudás véleményünk szerint sokkal könnyebben rögzül. A tanulók önállóan jutnak el a szöveges feladatok lejegyzéséhez, a válasz megfogalmazásához. Az alsó tagozatos gyermekek közös életkori sajátossága, hogy még igénylik a játékot, így számukra fejlesztettünk innovatív, LEGO? alapú készségfejlesztő foglalkozásokat. A feladatlapok folyamatosan bővülő, egyre összetettebb feladatok elé állítják a diákokat, miközben ,csak játszanak". E játék" folyamán észrevétlenül tanulnak meg párban, illetve csoportban dolgozni, véleményt alkotni, érvelni, reálisan értékelni, nem utolsó sorban kialakul igényük a munkafolyamat megtervezésére. A módszer egyik pozitívuma, hogy folyamatosan sikerélményben részesül a gyermek, így a játszva tanulás segítségével erős matematikai alapokra tehet szert, amelyre későbbi tanulmányai során stabilan támaszkodhat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | innovatív, LEGO, játék, készségfejlesztés, logika |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 15 Jun 2020 09:12 |
Last Modified: | 15 Jun 2020 09:12 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109687 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |