Béres, Ilona and Magyar, Tímea and Kis, Márta and Licskó, Ildikó and Nagy, Mihály (2018) Aktív tanulást támogató módszerek kihívásai a felsőoktatási informatikaoktatásban = Challenges of active learning support methods in higher informatics education. GRADUS, 5 (2). pp. 391-399. ISSN 2064-8014
|
Text
2018_2_CSC_027_Beres.pdf Download (563kB) | Preview |
Abstract
A jelen kor hallgatói számára nem a lexikális tudás elsajátítása a fő cél, hanem egy rugalmas, kreatív tudásbázis létrehozása, ami a többi órán, majd később a munkahelyen is jól alkalmazható. Ezen célkítűzés elérése érdekében a hagyományos kontakt tudásátadás helyett a tükrözött osztályterem módszerét ötvöztük a projekt alapú tanulással, és bevontuk hallgatóinkat a saját és csapattársaik órai munkájának értékelésébe. A tükrözött osztályterem alkalmazása olyan tanulói magatartást, hozzáállást, tanulási felelősséget és önállóságot igényel, amivel korábban nem, vagy csak ritkán találkoztak a hallgatóink. Az órákon alkalmazott projekt alapú tanulás és az értékelési módszerünk segítségével egy aktív, széles körben alkalmazható tanulási környezetet hoztunk létre. Cikkünkben bemutatjuk a Budapesti Metropolitan Egyetemen alkalmazott módszerünket és tapasztalatainkat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tükrözött osztályterem, aktív tanulás, Probléma alapú tanulás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 15 Jun 2020 15:27 |
Last Modified: | 15 Jun 2020 15:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109706 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |