Marozsi Myrtill, Noella (2017) Tanuljuk, hogy tanítsuk? A szexuális nevelés dilemmái. GRADUS, 5 (1). pp. 42-49. ISSN 2064-8014
|
Text
2018_1_ART_001_Marozsi.pdf Download (469kB) | Preview |
Abstract
A szexuális nevelés kisiskolás korban prevencióként is épp oly fontos, mint középiskolás korban. Az általános iskolában a családi életre nevelés, mint önálló tanóra, vagy más tanórába beépített témakör, többnyire kimarad a pedagógiai programból. Ha szerepel is benne, a valóságban nem úgy valósul meg, ahogy kellene; nem hatékony. Ennek egyik oka lehet, hogy a legtöbb pedagógus nincs felkészülve e tabutémaként kezelt nevelési területen való munkára, az ezzel kapcsolatos tanulási szituációk tervezésére, megvalósítására, de a gyerekekkel való beszélgetésre sem. Akciókutatásomban az egyetemen tanuló pedagógushallgatók véleményét tártam fel a szexedukációról. Előadásomban e kutatási eredményeket kívánom bemutatni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szexedukáció, szexuális nevelés, tabutéma, szexuális kommunikáció, szexedukáció didaktikája |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BJ Ethics / erkölcstan > BJ5 Sexual ethics / szexuálerkölcs L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 15 Jun 2020 13:24 |
Last Modified: | 15 Jun 2020 13:24 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109717 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |