REAL

Miértek és hogyanok a helyi termékek forgalmazásáról - különös tekintettel a turisztikai hasznosításra — Három ország öt településének példája alapján = The Hows and the Whys of Local Product Distribution – Particular Regard to Tourism Exploitation – based on the Examples from the Five Settlements of Three Countries

Kóródi, Márta (2016) Miértek és hogyanok a helyi termékek forgalmazásáról - különös tekintettel a turisztikai hasznosításra — Három ország öt településének példája alapján = The Hows and the Whys of Local Product Distribution – Particular Regard to Tourism Exploitation – based on the Examples from the Five Settlements of Three Countries. GRADUS, 3 (2). pp. 196-207. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2016_2_ECO_002_Korodi.pdf

Download (687kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a helyi termékek turisztikai hasznosíthatóságának problémáját vizsgálja szekunder és primer kutatási módszerekkel arra keresve a választ, hogy megvalósul-e a helyi termék piacoknak tulajdonított turisztikai funkció. A szekunder kutatási egység összefoglalást és összehasonlítási lehetőséget nyújt a helyi termékek nemzeti szabályozására vonatkozóan az érintett desztinációkban: Franciaország (Bordeaux), Egyesült Királyság Anglia (Durham), Magyarország (Budapest, Pécs, Szeged). A primer felmérések egyrészt a helyi termékek vásárlása iránti motivációra irányultak, valamint az interpretációs preferenciákra. A kutatás eredményeként a helyi termék forgalmazás megegyező és eltérő sajátosságainak beazonosítására volt alkalom, a kínálat szélességének és mélységének elemzésére. Az első két vizsgálat pozitív kapcsolatot tárt fel, míg a harmadik vizsgálati egység tekintetében ellentmondás tapasztalható, ezért a javaslatok az utóbbi témára vonatkoznak.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: helyi termék, helyi termék piac, közvetlen értékesítés, turisztikai kereslet, élménymenedzsment
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus
H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD1 Industries / ipar > HD14 Management. Industrial Management / ügyvitel, igazgatás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 24 Jun 2020 13:53
Last Modified: 24 Jun 2020 13:53
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/110186

Actions (login required)

Edit Item Edit Item