Kiss, Róbert (2015) Robotika a közoktatásban = Robotics in Public Education. GRADUS, 2 (2). pp. 81-03. ISSN 2064-8014
| 
 | Text 2015_2_CSC_008_Kiss.pdf Download (751kB) | Preview | 
Abstract
A robotika, a XXI. század vitathatatlanul egyik vezető kutatási területe. A középiskolai oktatásban is megvan a szerepe, hiszen a műszaki és informatikai kompetenciafejlesztés és problémamegoldás olyan eszköze lehet, amely megfelelő alapozást adhat a későbbi tudományos célok felé. Eszközként a MINDSTORMS robotok biztosítják az alapot. Az elmúlt években egyre terjed Magyarországon is a közoktatásbeli robotika-oktatás. A nemzetközi gyakorlatban már több mint 10 éves hagyománya van a versenyeknek, amelyek 50-60 ország 20-30 ezer diákcsapatát mozgósítják. A nemzetközi versenykoncepciók sok esetben eltérnek a hagyományos magyarországi versenyektől, mind koncepciójukban, mind tartalmukban. Ebben az írásban a középiskolai informatika oktatás megújítását szem előtt tartva a diákok algoritmikus gondolkodásának, — probléma megoldási kompetenciáinak fejlesztésére mutatjuk be a robotika lehetőségeit. Mindezt összekapcsolva egy kontrollcsoportos vizsgálattal, amely alátámasztja az eszköz motivációnövelő hatását.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | robotika, algoritmikus gondolkodás, innováció, problémamegoldás, közoktatás | 
| Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák | 
| Depositing User: | Zoltán Subecz | 
| Date Deposited: | 26 Jun 2020 10:01 | 
| Last Modified: | 26 Jun 2020 10:01 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/110520 | 
Actions (login required)
|  | Edit Item | 



