Hardi, Judit (2015) Általános iskolások idegen nyelvi szótanulási stratégiái = Primary School Learners’ Vocabulary Learning Strategies. GRADUS, 2 (1). pp. 61-72. ISSN 2064-8014
|
Text
2015_1_ART_006_Hardi.pdf Download (299kB) | Preview |
Abstract
Noha az utóbbi években jelentős változás figyelhető meg a nyelvtanulási stratégiák. kutatásában, amelynek köszönhetően a hangsúly a tanulási stratégiákról az önszabályozó viselkedés és önmotiváció szerepére helyeződik át, a tanulási folyamatot tágabb perspektívából vizsgáló törekvések mellett továbbra is fontos funkciója van a tanulást közvetlen módon segítő stratégiák használatának. A jelen tanulmány középpontjában a szótanulási stratégiák használata áll, amelyeket általános iskolás nyelvtanulók adatközlése alapján vizsgálok. A kognitív, memória és társas stratégiák használatán keresztül bemutatom a tanulók idegen nyelvi szótanulásának legfontosabb aspektusait. Az ismétlési stratégiák használata mellett a nagyobb kognitív kihívást igénylő nyelvfeldolgozási és mentális reprezentációt segítő stratégiák használatát a szótanulási stratégiákat tágabb keretben vizsgáló adatbázis alapján elemzem.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | általános iskolások nyelvtanulása, angol mint idegen nyelv, szótanulási, stratégiák, kognitív, memória és társas stratégiák |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 29 Jun 2020 13:45 |
Last Modified: | 29 Jun 2020 13:45 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/110700 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |