Szűcs, Éva (2015) A nyelvoktatás fejlesztésének lehetőségei a Kecskeméti Főiskolán hallgatói interjúk alapján. GRADUS, 2 (1). pp. 112-119. ISSN 2064-8014
|
Text
2015_1_ART_011_Ujlakyne.pdf Download (387kB) | Preview |
Abstract
Az elmúlt 2-3 évben az Idegennyelvi Intézetben szisztematikus adatgyűjtés folyt a hallgatók nyelvoktatással kapcsolatos előképzettségéről, problémáiról és terveikről. Arra a kérdésre kerestük a választ, hogy hogyan lehetne több hallgatót eljuttatni a sikeres nyelvvizsgához, mit tehetnek a főiskola nyelvtanárai, a Főiskola és miben nélkülözhetetlen a hallgatók aktív közreműködése. Az adatok egy részét egy korábbi AGTEDU konferencián elemeztük, a teljes feldolgozásra azonban nem került sor. Most interjúkkal kiegészített adatgyűjtés elemzése fejezi be a problémakör teljes feldolgozását. A prezentáció bemutatja a hallgatók vélt és valódi problémáit (lemaradás okai, nyelvtanulási stratégiák hiánya, nyelvtani ismeretek rendezetlensége, motiváció hiánya, stb.), különös tekintettel azok kezdetére és tudatosulási folyamatára, és megoldási javaslatokat vázol fel. A javaslatok egy részét ki is próbáltuk, ezek értékelése is része az előadásnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Szerző: Ujlakyné Szűcs Éva |
Uncontrolled Keywords: | nyelvtanulás, hiányosságok, tudatosság, problémák, megoldások |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 29 Jun 2020 14:10 |
Last Modified: | 29 Jun 2020 14:10 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/110705 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |