Hegedűs, Renáta Ildikó (2020) Az európai kultúra bölcsőjénél megjelenő nevelés bemutatása kiemelt figyelmet szentelve a testi fogyatékosok nevelésére. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 2 (2). pp. 9-20. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2020_2_009_Hegedus.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A tanulmányunk célja, hogy összefoglaljuk az antik görög (spártai, athéni) nevelés leg-fontosabb elemeit, különös figyelmet szentelve a testi nevelésre és a fogyatékossággal élő személyekre. A vizsgálat alá vont időszakban folytatott nevelési, oktatási tevékeny-ségek bemutatásával megkíséreljük bemutatni a testi fogyatékossággal élő emberekről alkotott mentális képet, valamint megpróbáljuk szintézisbe hozni a napjainkban egyre népszerűbbé és ismertebbé váló OxIPO-modellel. PRESENTATION OF EDUCATIONAL PATTERNS IN THE CRADLE OF EUROPEAN CULTURE WITH PARTICULAR ATTENTION ON THE ISSUE OF THE EDUCATION OF PHYSICALLY DISABLED PEOPLE The aim of our study is to summarize the most important components of ancient Greek (Spartan, Athenian) education, placing a special emphasis on physical education and disabled people. We attempt to present the mental picture about physically disabled people through introducing the teaching and educational activities of the observed period, moreover, we try to synthesize it with the increasingly popular and known OxIPO model
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | disability; OxIPO-modell; fogyatékosságtörténet; testi fogyatékosság; antik görög nevelés; |
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Jul 2020 12:28 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 07:01 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111074 |
Actions (login required)
Edit Item |