Koltói, Lilla (2014) A hallgatók észlelt kompetenciáinak összefüggése a tanári pályáról alkotott képpel. GRADUS, 1 (1). pp. 9-13. ISSN 2064-8014
|
Text
2014_1_ART_002_Koltoi.pdf Download (66kB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatási kompetenciakutatás egyik fontos részterülete az észlelt kompetenciák kutatása. A hallgatók képe a saját kompetenciáikról nagyban befolyásolják a tanuláshoz, a leendő pályához való viszonyulásukat. A kutatásban 83 pedagógus hallgatót vizsgáltunk az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Karán. Az észlelt kompetenciák között mértünk általános és pedagógiai kompetenciákat egyaránt. A pályaszocializációt két mérőeszközzel ragadtuk meg: a Super-féle munkaérték kérdőív mellett a Szabó Éva féle tanári Pályáról szóló szemantikus differenciált használ Az eredmények szerint az észlelt kompetenciák és a hallgatók pályaszocializációja között erős kapcsolat van.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | észlelt kompetencia, szakmai szocializáció, felsőoktatás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 08 Jul 2020 08:55 |
Last Modified: | 08 Jul 2020 08:55 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111188 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |