Tóth, Ákos and Pap, István and Bársony, István (2014) A duális, és a hagyományos képzésben részt vevő hallgatók tanulással kapcsolatos motivációinak összehasonlító elemzése a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán. GRADUS, 1 (1). pp. 14-21. ISSN 2064-8014
|
Text
2014_1_ART_003_Toth.pdf Download (82kB) | Preview |
Abstract
2012-ben új elemként jelent meg az ún. duális képzés a magyar felsőoktatási palettán, mely modellben az állam és a magánszektor szerepvállalása egyaránt meghatározó a hallgatók felsőfokú tanulmányainak finanszírozásában. A Kecskeméti Főiskola GAMF Karán 1994 óta folyó, a hallgatók tanulással kapcsolatos motivációit vizsgáló kutatást 2012-től kezdődően a duális képzésben tanuló hallgatókra is kiterjesztettük. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy a magánszektor aktív szerepvállalása (hallgatók kiválasztása, finanszírozása) milyen hatással van a duális képzésben részt vevő hallgatók tanulási motivációjára. Feltételezzük, hogy a duális képzés hallgatói céltudatosabbak, céljuk a szakma minél magasabb szintű elsajátítása. A magánszektortól kapott anyagi támogatás elősegíti, hogy a hallgatók levegyék a beiskolázással kapcsolatos költségek terhét a családokról. Az összehasonlító elemzésekben a hagyományos képzésben részt vevő anyagmérnök, gépészmérnök, mérnök informatikus, műszaki menedzser és járműmérnök szakos hallgatók tanulási motivációját hasonlítjuk össze a duális képzésben tanuló járműmérnök szakos hallgatók tanulással kapcsolatos beállítottságával.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tanulás, motiváció, duális képzés |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 08 Jul 2020 09:14 |
Last Modified: | 08 Jul 2020 09:14 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111189 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |