Hardi, Judit (2014) Általános iskolai tanulók szótanulása iskolán kívüli tevékenységeik során. GRADUS, 1 (1). pp. 90-96. ISSN 2064-8014
|
Text
2014_1_ART_013_Hardi.pdf Download (69kB) | Preview |
Abstract
A tanulási stratégiák alkalmazásának különösen fontos szerepe van az iskolán kívüli tevékenységben, ahol a szociális stratégiák kivételével a nyelvtanuló önállóan tanulja a nyelvet, illetve keres vagy talál lehetőségeket szókincse bővítésére. Az alább bemutatott vizsgálatban általános iskolás tanulók iskolán kívüli szótanulási stratégiáit mutatom be három korcsoportban. Az életkor szerinti vizsgálat lehetőséget adott a különböző szabadidős elfoglaltságokban megmutatkozó esetleges trendek felismerésére, valamint a tanulási stratégiák. változásának megfigyelésére. A vizsgált tevékenységek, úgy mint az idegen nyelven történő beszélgetés, könyvolvasás, zenehallgatás, filmnézés, valamint az internetezés és számítógépes játékok játszása, egy átfogó kutatás részeként kerültek előtérbe, amely az általános iskolás tanulók angol nyelvi szótanulási stratégiáival foglalkozott.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szótanulási stratégiák, metakogníció, gyakorlási lehetőségek keresése, iskolán kívüli tevékenységek |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 08 Jul 2020 10:32 |
Last Modified: | 08 Jul 2020 10:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111199 |
Actions (login required)
Edit Item |