Pálinkás-Molnár, Mónika and Bernáth, László (2020) Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 4-20. ISSN 2732-1002
|
Text
2493-Cikkszovege-18897-1-10-20200828.pdf Download (471kB) | Preview |
Abstract
A tánc és a matematika első hallásra két, egymástól igen távol álló fogalomnak tűnhet. Tanulmányunk elméleti részében azt mutatjuk be, hogy a matematikai és a téri képesség között erős kapcsolat van, továbbá a tánc és a téri képesség között is kimutatható összefüggés. Ebből viszont az a hipotézis következik, hogy a tánc fejleszti a téri képességet és ezen keresztül a matematikai képességet is. Ezt első osztályos gyermekekkel vizsgáltuk. Az egy hónapig tartó foglalkozások során kreatív gyermektánc és mozgásos drámapedagógiai feladatokat használtunk. A gyermekek előzetes és a foglalkozások utáni tudását egy matematikai és egy téri képességeket mérő feladatsorral mértük. Ennek alapján a matematikai képességek kis mértékben javultak a fejlesztés hatására, ám a téri képességek nem változtak. Ennek lehetséges okait megkíséreltük feltárni.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc) Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Sep 2020 11:08 |
Last Modified: | 24 Sep 2020 11:08 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/114428 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |