Varga-Csikász, Csenge (2020) A drámapedagógia hatása a tanári kompetenciák alakulására. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 2 (3). pp. 55-72. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2020_3_055_Varga-Csikasz.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
A drámapedagógia Magyarországon már az 1970-es évektől jelen van, ez idő alatt az oktatásban betöltött szerepe sokat változott. A dráma eszközeinek fiatalokra gyakorolt személyiségfejlesztő hatásai már jól ismertek, de az általános tanárképzésben még mindig nem foglalta el méltó helyét, pedig ez a gyakorlatorientált módszer a pedagóguskompetenciákat is pozitívan formálja. A tanulmányban közölt kutatási terv a következő kérdésre fókuszál: hogyan segíthet a drámapedagógia a pedagógussá válás folyamatában? THE EFFECT OF DRAMA PEDAGOGY ON THE DEVELOPMENT OF TEACHER COMPETENCIES Drama pedagogy has been present in Hungary since the 1970s, during this time, its role in education has changed a lot. The personality development effects of drama tools on young people are already well known but hasn’t occupied a worthy place in general teacher education yet, although this practice-oriented method also positively shapes teacher competencies. In this study a research plan focuses on the following question: how can drama pedagogy help in the process of becoming a teacher?
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | PROJECT; KUTATÁSI TERV; drámapedagógia; pedagóguskutatás; Drama pedagogy; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN2000 Dramatic representation. The Theater / színházművészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Oct 2020 14:12 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 07:13 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/115884 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |