Balázs, László (2020) Az érzelmi intelligencia vizsgálata a szervezeti kultúra tükrében : Kutatási beszámoló = Emotional Intelligence Assessed in Organisational Culture : Research Report. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 16 (1-3). pp. 187-204. ISSN 1786-6553
|
Text
PSZ 2020. 1-3.szam_12.pdf Download (388kB) | Preview |
Abstract
A tanulmányban bemutatott empirikus kutatáshoz 572 fő szolgáltatott adatot, összesen 26 iskolából. Az iskolák között 18 általános iskola, 7 középszintű képzőintézmény és 1 általános és középiskola szerepelt. A kutatás fő kérdése a pedagógusok érzelmi intelligenciájának mintázatára vonatkozott, arra, hogy az egyes intézmények oktatói az adott intézmény szervezetikultúra-típusának függvényében mutatnak-e eltérést az egyéni érzelmiintelligencia-mintázatukban. Vizsgáltuk, hogy a szervezeti kultúra milyensége hatással van-e az egyén érzelmiintelligencia-mintázatának alakulására. Az eredmények alapján elmondható, hogy adott szervezetikultúra-típussal rendelkező intézmény oktatói eltérő érzelmiintelligencia-mintázatokkal rendelkeznek. Az eltérő mintázat okaként sikerült azonosítani azon összefüggéseket, amelyek az iskola szervezeti kultúrája és az oktató(k) érzelmi intelligenciája között megragadhatók.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szervezeti kultúra, érzelmi intelligencia, iskolai szervezet |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF10 Emotions. Affections / érzelem L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L10 School organization / iskolaszervezet |
Depositing User: | Andrea Paár |
Date Deposited: | 25 Nov 2020 13:19 |
Last Modified: | 25 Nov 2020 13:19 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/117365 |
Actions (login required)
Edit Item |