Vass, Rebeka (2021) Az anyanyelvi fejlesztő játékok jelentősége az óvodai nyelvi-kommunikációs nevelésben. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 97-117. ISBN 978-963-496-184-0
|
Text
97_117_Vass.pdf - Published Version Download (2MB) | Preview |
Abstract
Ez a közlemény tudományos diákköri dolgozatomból való, amit a 2018/2019-es tanévben készítettem óvodapedagógus szakos végzős hallgatóként az Eszterházy Károly Egyetem Sárospataki Comenius Campusának tudományos műhelyében, témavezetőm, dr. Toma Kornélia irányításával. Munkámmal I. helyezést értem el, így kaptam lehetőséget arra, hogy a campus tudományos folyóiratában publikáljam eredményeimet. Írásomban bemutatom az óvodai nyelvi-kommunikációs nevelés célját, feladatait és követelményrendszerét, az anyanyelvi játékokat, a vizsgálatba bevont óvodások anyanyelvi képességeinek felmérését és eredményeit, az anyanyelvi játékokkal történő fejlesztést és annak rövid távú eredményeit. Szeretném hangsúlyozni, hogy az anyanyelvi játékok kitűnően illeszkednek az óvodások életkori sajátosságaihoz, továbbá a komplex tevékenységközpontú nevelés során felkínált műveltségtartalmakhoz. Segítségükkel játszva tanul a gyermek.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | beszélő környezet, óvodai nyelvi-kommunikációs nevelés módszertana, anyanyelvi játékok |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 01 Mar 2021 09:52 |
Last Modified: | 01 Mar 2021 09:52 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/121763 |
Actions (login required)
Edit Item |