Bérczy, Dóra Judit (2019) Csoportdolgozat a tanulók szemszögéből. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (1). pp. 75-90. ISSN 1589-519X
|
Text
06-Berczy_Dora-tanulmany-2019-01.pdf Download (463kB) | Preview |
Abstract
Az értékelések korát éljük. Mindenről visszajelzést kell küldeni azonnal, vagy egy munkamenet lezárását követően. Értékeljük az intézményt, a tanárokat, a munkamódszereket, és értékeljük a tanórán a diákjainkat. A tanórai munkát, egy-egy témakört szummatív (minősítő) értékeléssel zárjuk. Ez a megszokott rend, ezt várja el az iskolai szabályzat pedagógiai programja is. A diákok tanórai munkájának értékelésekor alkalmazhatjuk a formatív (fejlesztő), diagnosztikus (helyzetfeltáró) és szummatív (minősítő) módszert. Azonban a naplóba csak a szummatív értékelés eredménye kerül. Nem mindegy, hogy milyen jegy kerül a naplóba, mert ez alapján fog a diák továbbtanulni. Ebből következik, hogy az sem mindegy, milyen módszerrel dolgozunk a tanórákon, és ehhez kapcsolódóan milyen módszerrel íratjuk meg a dolgozatokat. Tanulmányomban a diákok szemszögéből vizsgáltam meg a tanórai munkához és a témazáró dolgozathoz való viszonyt. Mindkettőt projektben végezték a diákok.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 14 Jul 2021 15:50 |
Last Modified: | 14 Jul 2021 15:50 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127499 |
Actions (login required)
Edit Item |