Nagy, Vivien Ágnes and Kozma, Tímea and Gyenge, Balázs (2019) Információ áramlási folyamat jelentősége egy logisztikai szolgáltató esetében. Logisztikai trendek és legjobb gyakorlatok, 5 (1). pp. 4-11. ISSN 2416-0555
|
Text
1-Nagy-Kozma-Gyenge-1.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
A rohamosan fejlődő ellátási hálózatokban egyre nagyobb jelentőséget kapnak a logisztikai szolgáltatók által nyújtott, gyakran teljes körű szolgáltatásnak nevezett – szakmailag kiegészítő szolgáltatások – melyek ma már egyértelműen versenyelőny elnyerő követelményként lépnek elő. A fejlődés olyan gyors, hogy a 3. PL szintű logisztikai szolgáltatók (szállítmányozók) az alapfolyamatokat már nem is nyújtják saját erőforrásokkal, ellenben a teljes körű szolgáltatásokkal, pl. a vámügyintézés az EKÁER ügyintézés, ami viszont alapszolgáltatássá vált. Ezen a ponton viszont belépünk az ellátási hálózatok rendszerdinamikai fejlesztésének világába, illetve a kapcsolatrendszerek stratégiai fejlesztésének koncepciójába. Jelen tanulmány témája egy globális logisztikai szolgáltató vállalat logisztikai információ áramlásának feltárása annak érdekében, hogy a vállalat az on-time információkkal, korszerű eszközökkel hogyan segítheti a rugalmasságát és fejlesztheti a nyújtott szolgáltatások minőségét. Jelen tanulmány gyakorlati oldalról igyekszik felvázolni, hogy milyen konkrét elmaradások léphetnek fel akkor, ha a marketing és logisztika rendszerei nem megfelelően kommunikálnak egymással és az információs részecskék nem áramlanak ugyanolyan hatékonyan, mint az anyagi folyamatok egységei.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Apr 2022 15:22 |
Last Modified: | 06 Jan 2025 12:45 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/140359 |
Actions (login required)
Edit Item |