REAL

A mítosz és metaforái: médiatársadalmi eszményképek

Maren, Hartman (2007) A mítosz és metaforái: médiatársadalmi eszményképek. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 7 (4). pp. 47-67. ISSN 1587-8694

[img]
Preview
Text
inftars.VII.2007.4.3.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (13MB) | Preview

Abstract

A tanulmány szerzője abból indul ki, hogy a társadalomelméletek egyre gyakrabban kommunikációelméleti köntösben jelennek meg, és metaforák segítségével írják le a változónak tételezett társadalmat (vagy annak néhány aspektusát). Az „információs társadalom” fogalma egyike az ilyen kommunikációelméleti metaforáknak, csakúgy, mint a „hálózati társadalom” vagy a „médiatársadalom”. Az elemzés kitér e metaforák különleges nyelvi kifejezési formaként betöltött szerepére, röviden érintve az eszményképek fogalmát is. Összefoglalja ez egyes fogalmak történetét és azok leginkább elterjedt teoretikus olvasatait, a médiatársadalom fogalmát állítva a középpontba. A munka lényegét annak a kérdésnek a vizsgálata alkotja, hogy ezek a fogalmak a jelenlegi és a jövőbeli társadalom milyen formáját sugallják, illetve miképp kezelheti ezeket a kommunikációtudomány.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 02 Sep 2022 13:02
Last Modified: 02 Sep 2022 13:02
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/147627

Actions (login required)

Edit Item Edit Item