Szigeti, Ferenc and Dezső, Gergely (2016) A duális képzés bevezetésének első tapasztalatai a Nyíregyházi Főiskolán. Műszaki Tudományos Közlemények (4). pp. 131-138. ISSN 2393-1280
|
Text
MTK4_17_Szigeti-Dezso.pdf Download (980kB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatás műszaki és más gyakorlatigényes területein régóta megfogalmazott igény a versenyszférában hatékonyan alkalmazható, piacképes képzés megvalósítása. A nemzetközi tapasztalatok szerint ennek egyik alkalmas eszköze a duális képzés. A Nyíregyházi Főiskolán csaknem egyéves előkészítő munkát követően 2015 szeptemberében indult el a duális képzés a gépészmérnök szakon. Ez a folyamat érintette többek között a Főiskola képzési szerkezetét, a felvételi rendszert, a képzés egyes tartalmi és formai részeit, jelentősen átformálta a vállalati partnerekkel kialakult kapcsolatrendszert, komoly változást hozott a térség középiskoláival kiépített együttműködésekben. A duális képzés bevezetésének jelentős szerepe volt abban, hogy intézményünk 2016 januárjától egyetemként folytathatja a munkáját. Itt bemutatjuk a duális képzés bevezetése során megszerzett legfontosabb tapasztalatainkat.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 23 Sep 2022 12:29 |
Last Modified: | 23 Sep 2022 12:29 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/149611 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |