Berecz, Nikolett and Mandel, Kinga Magdolna (2022) Bölcsődei és óvodai pedagógusok mentális állapota. EDUCATIO, 31 (1). pp. 131-139. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p131.pdf Download (149kB) | Preview |
Abstract
Jelen szakirodalmi elemzés az iskola előtti pedagógusok mentális állapotával foglalkozik, a stresszel, kiégéssel és munkahelyi pszichoterrorral, más néven mobbinggal kapcsolatos kutatások és elemzések megállapításainak összefoglalására törekszik. Célunk ezen is belül a szakirodalom téziseinek alapján a kisgyermeknevelők és óvodapedagógusok mentálhigiénés állapotának felmérése, összefüggések keresése a stressz, kiégés és a fluktuáció között, valamint megoldási javaslatok és lehetőségek feltárása. Bízunk benne, hogy az összefüggések elemzése és a mentálhigiénés megoldási javaslatok segítségül szolgálhatnak nemcsak a tervezett kvalitatív kutatásunk megalapozásához, hanem mankóul szolgálhatnak azoknak a pedagógusoknak, esetleg vezetőiknek, akik a korai gyermekkor pedagógiájával foglalkoznak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 21 Oct 2022 06:49 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152177 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |