REAL

Az esettanulmány-módszer alkalmazási lehetőségei a magyar közoktatásban

Ábrahám, Zsolt and Erőss, Domonkos (2022) Az esettanulmány-módszer alkalmazási lehetőségei a magyar közoktatásban. EDUCATIO, 31 (4). pp. 664-671. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p664.pdf

Download (156kB) | Preview

Abstract

Tanulmányunkban az esettanulmány-módszer magyar közoktatásban történő alkalmazásilehetőségeit vizsgáljuk egy általunk kialakított értékelési keretrendszerenkeresztül. A tanulmány két kutatási kérdésre keresi a választ: egyrészt arra,hogy az alap- és középfokú oktatásban oktatott tantárgyak közül melyikbenalkalmazható hatékonyan az esettanulmány-módszer, másrészt pedig arra, hogymiként vezethető be az esettanulmány-alapú oktatás a hazai alap- és középfokúoktatásba. A hét értékelési kritériumot tartalmazó értékelési rendszer alapjánhat tantárgyat, illetve tantárgycsoportot vizsgáltunk. A kapott eredményekalapján a magyar irodalom, történelem, földrajz, valamint az értékalapú tárgyak(hittan, erkölcstan, etika) oktatása során alkalmazható leginkább azesettanulmány-módszer.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Feb 2023 12:31
Last Modified: 06 Feb 2023 12:31
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/158130

Actions (login required)

Edit Item Edit Item