Ábrahám, Zsolt and Erőss, Domonkos (2022) Az esettanulmány-módszer alkalmazási lehetőségei a magyar közoktatásban. EDUCATIO, 31 (4). pp. 664-671. ISSN 1216-3384
|
Text
1419-8827-article-p664.pdf Download (156kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban az esettanulmány-módszer magyar közoktatásban történő alkalmazásilehetőségeit vizsgáljuk egy általunk kialakított értékelési keretrendszerenkeresztül. A tanulmány két kutatási kérdésre keresi a választ: egyrészt arra,hogy az alap- és középfokú oktatásban oktatott tantárgyak közül melyikbenalkalmazható hatékonyan az esettanulmány-módszer, másrészt pedig arra, hogymiként vezethető be az esettanulmány-alapú oktatás a hazai alap- és középfokúoktatásba. A hét értékelési kritériumot tartalmazó értékelési rendszer alapjánhat tantárgyat, illetve tantárgycsoportot vizsgáltunk. A kapott eredményekalapján a magyar irodalom, történelem, földrajz, valamint az értékalapú tárgyak(hittan, erkölcstan, etika) oktatása során alkalmazható leginkább azesettanulmány-módszer.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Feb 2023 12:31 |
Last Modified: | 06 Feb 2023 12:31 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158130 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |