Badinszky, Réka Gabriella and Fenyvesi, Éva and Sólyom, Andrea (2022) A duális és a hagyományos képzési formában folytatott szakmai gyakorlat vizsgálata. EDUCATIO, 31 (4). pp. 680-690. ISSN 1216-3384
|
Text
1419-8827-article-p680.pdf Download (199kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja a duális és a hagyományos képzésben részt vevő hallgatókszakmai gyakorlatának vizsgálata. A kínálati oldalról (hallgatók) onlinekérdőíven, a keresleti oldalról (vállalatok) néhány vállalat HR-vezetőjévelkészített interjún keresztül gyűjtöttünk információt. Eredményeink azt mutatják,hogy a megkérdezett hallgatók többsége ismeri a duális képzést. A duálisképzésben részt vevő hallgatók legfőbb motivációs tényezője rövid távon aszakmai gyakorlat megszerzése és a rendszeres jövedelem megléte. Hosszú távúcéljaik között a professzionális szakmai ismeretek megszerzése és a jól fizetőmunka szerepel, míg a hagyományos képzésen tanulóknál a professzionális szakmaiismeretek megszerzése mellett egy jó csapatba kerülést tartották fontosnak. Amegkérdezett vállalatok a duális képzésben tanulók szakmai gyakorlatához számoselőnyt soroltak, úgymint a jobb mintaterv, a világos határidők és feltételek ésa mélyebb szakmai tapasztalatszerzés.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Feb 2023 12:32 |
Last Modified: | 06 Feb 2023 12:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158131 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |