Szatmáriné Balogh, Mária (2023) Mit és hogyan tanítsunk egyetemeken, a szakképzésben, a munkahelyeken tanulási eredmény- vagy kompetencia alapokon? ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE, 4 (1). pp. 77-92. ISSN 2677-1306
|
Text
Szatmarine_BM_2023_1.pdf Download (528kB) | Preview |
Abstract
A munka- és szervezet szakpszichológus szerző rendszeresen facilitál munkakör- vagy szakterület és kompetencia-elemző workshopokat, amelyeken a gyakorlatban dolgozó szakértőket kérdez meg a feladatokról, kompetenciákról, és arról, hogy milyen módszerekkel lehetne tanítani a szakmai feladatokat, ill. az elsajátítást támogatni a tanulók/hallgatók körében. Ezen elemzések bemutatása után és alapján foglalja össze a kihívásokat a munkaerőpiacon, hívja fel a figyelmet az közoktatásban elsajátítandó alapképességekre és a pályaorientáció fontosságára, amelyek nélkül a szakmai képzések sem lehetnek sikeresek. A workshopokon a munkaszakértőktől oktatási módszereket is kért, sőt a taná- rok és oktatók továbbképzésre is kapott ötleteket, amelyekhez hozzá tette saját tapasztalatait és javaslatait. A cikk javaslatokat fogalmaz meg a modern tananyagfejlesztés feltételeire és a munkahelyi belső mentorok és oktatók fejlesztésére is, mindezt a szerző saját munkapszichológiai alapú munkakör- és szakterület-elemző munkái és az azokra épülő tananyagfejlesztés tapasztalatainak alapján.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy > HD31 Employment / munkaerőpiac L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
Depositing User: | Beáta Bavalicsné Kerekes |
Date Deposited: | 10 Feb 2023 08:49 |
Last Modified: | 10 Feb 2023 08:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/158712 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |