Paksi, Borbála (2023) Kitart-e a belső motiváció? – a (még) pályán lévő pedagógusok pályamotivációi. EDUCATIO, 32 (1). pp. 68-84. ISSN 1216-3384
|
Text
1419-8827-article-p68.pdf Download (228kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a pályán lévő pedagógusok pályamotivációjának néhány aspektusát,valamint az azok mentén jelentkező tendenciákat vizsgálja. Az elemzés során kétországos reprezentatív mintán készült nagymintás kvantitatív kutatás adataikerülnek felhasználásra, egyrészt „A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésimodelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyénszintjén” (Models of Teacher Learning – MoTeL) című projekt keretében a2020/2021-es tanévben történt adatfelvétel, másrészt egy hat évvel korábbi, apedagógusok pályán maradását segítő tényezők, többek között a pályamotivációkfeltárására irányuló kutatás adatai. Az eredmények a jelenleg pályán lévő és ahat évvel korábban aktív, gyakorló pedagógusok motivációs struktúrájánaknagyfokú hasonlóságát, az intrinzik motivációk stabil dominanciáját mutatják. Ezarra utal(hat), hogy az utóbbi években a pedagógus pályát elhagyókpályaválasztásának hátterében is a – szakirodalom alapján inkább a pályánmaradást segítő – belső motivációk voltak a meghatározóak, azaz a belsőmotiváció minta már nem volna elég a pályán maradáshoz.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Apr 2023 16:49 |
Last Modified: | 12 Apr 2023 16:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163729 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |