REAL

Kitart-e a belső motiváció? – a (még) pályán lévő pedagógusok pályamotivációi

Paksi, Borbála (2023) Kitart-e a belső motiváció? – a (még) pályán lévő pedagógusok pályamotivációi. EDUCATIO, 32 (1). pp. 68-84. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p68.pdf

Download (228kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a pályán lévő pedagógusok pályamotivációjának néhány aspektusát,valamint az azok mentén jelentkező tendenciákat vizsgálja. Az elemzés során kétországos reprezentatív mintán készült nagymintás kvantitatív kutatás adataikerülnek felhasználásra, egyrészt „A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésimodelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyénszintjén” (Models of Teacher Learning – MoTeL) című projekt keretében a2020/2021-es tanévben történt adatfelvétel, másrészt egy hat évvel korábbi, apedagógusok pályán maradását segítő tényezők, többek között a pályamotivációkfeltárására irányuló kutatás adatai. Az eredmények a jelenleg pályán lévő és ahat évvel korábban aktív, gyakorló pedagógusok motivációs struktúrájánaknagyfokú hasonlóságát, az intrinzik motivációk stabil dominanciáját mutatják. Ezarra utal(hat), hogy az utóbbi években a pedagógus pályát elhagyókpályaválasztásának hátterében is a – szakirodalom alapján inkább a pályánmaradást segítő – belső motivációk voltak a meghatározóak, azaz a belsőmotiváció minta már nem volna elég a pályán maradáshoz.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 12 Apr 2023 16:49
Last Modified: 12 Apr 2023 16:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/163729

Actions (login required)

Edit Item Edit Item