REAL

Játékalapú tanulás és anyanyelvi nevelés az alsófokú pedagógusképzésben

Boronkai, Dóra (2022) Játékalapú tanulás és anyanyelvi nevelés az alsófokú pedagógusképzésben. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 15 (3). ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XV_2022_3_3.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (738kB) | Request a copy

Abstract

A játékot a tanulási folyamatban már régóta felhasználja a pedagógia, napjainkban azonban egyre inkább megjelenik az a törekvés, hogy a teljes tanulási folyamat játékalapúvá váljon a különböző tantárgyak, így az anyanyelv oktatásában is. A játékalapú tanulás akár offline, akár online környezetben megvalósuló típusai a tantárgyakon átívelő jellegük miatt egyidejűleg alkalmasak a különböző keresztkompetenciák, például a szövegértés és a szövegalkotás fejlesztésére is. Ezek a tevékenységek nemcsak érdekesebbé teszik a tananyagot, hanem a diákok tanulási kedvét és eredményességét is fokozzák, így az új generációk motiválására is alkalmasak. A tanulmány a játékalapú tanulás módszertanának áttekintése után példákat mutat be arra, hogy az egyes típusokat hogyan lehet felhasználni az anyanyelvi nevelésben, és a gamifikált értékelési rendszer hogyan alkalmazható a pedagógiai gyakorlatban. Game-based learning and mother tongue education in lower secondary teacher education While play has long been used in the learning process, there is an increasing tendency to make the whole learning process play-based in the teaching of different subjects, including the mother tongue. The cross-curricular nature of game-based learning, whether offline or online, makes it suitable for the simultaneous development of different cross-curricular competences, such as reading comprehension and writing. These activities not only make learning more interesting, but also increase students′ motivation and achievement, thus motivating new generations. After an overview of game-based learning methodologies, the paper presents examples of how each type can be used in mother tongue education and how gamified assessment systems can be applied in pedagogical practice.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Kulcsszók: játékalapú tanulás, motiváció, kompetenciafejlesztés, anyanyelvi nevelés Keywords: game-based learning, motivation, competence development, mother tongue education
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Jun 2023 14:00
Last Modified: 07 Jun 2023 14:01
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/166747

Actions (login required)

Edit Item Edit Item