Sipos, Tamás (2022) Környezetvédelmi szempontok érvényesítése a turisztikai fejlesztésekben tanulási környezet és érzékenyítő digitális tananyag fejlesztése = Integrating environmental aspects into tourism developments - developing sensitizing digital curricula. PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA, 2 (2). pp. 58-76. ISSN 2786-2445
|
Text
4_Sipos_Tamás_Szakoktatás_tördelt.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Napjainkban az infókommunikációs forradalom elképesztő paradigma-váltásokat kényszerít ki az élet minden területén. Az oktatás sem kivétel. Szemléletükben, értékrendjükben, habitusukban ’vadonatúj’ fiatalok kopogtatnak az iskola kapuján, megváltozott elvárásokkal a képzések irányába. A fejlesztési szándékok fontos témaköre tanulóink elektronikus eszközhasználata, annak irányai és mélysége, valamint a tanulási környezetük változása, amely új kihívások elé állítja a tanári társadalmat. Tanulóink milyen eszközrendszerrel rendelkeznek? Mire használják azokat? Ismerik-e azokat a szoftvereket, amelyekkel digitalizálni tudjuk az oktatás folyamatát? A pedagógus társadalom felkészült-e egy ilyen szintű változásra? – Egyelőre több a kérdés, mint a válasz. Munkám középpontjában a szakképzés és az e-learning összekapcsolásának lehetőségei állnak. Ismerve a napi ’taposómalmot’ a jelenlegi tanterveket és óraszámokat, megállapíthatjuk, hogy a digitális tananyag elemek jól beépíthetők a tananyagok feldolgozásának, begyakorlásának folyamatába, de a tanítás E-learningre cserélése a jelenlegi körülmények mellett esélytelen. Írásomban egy – az iskolánkban egyedi – Moodle környezetben megjelenő tananyag fejlesztését mutatom be, amely segítségével a turizmus szakos tanulóim szélesíthetik a látószögüket a szállodai beruházások pozitív ésnegatív hatásait illetően. Az E-learning tananyag azonosítja egy szállodafejlesztés környezetét. Bemutatja a fejlesztés által felmerülő pozitív hatásokat, illetve azokat a környezetterhelő aspektusokat is, amelyek adott esetben jelentős átalakításokra, esetleg a projektről való lemondásra sarkallhatnak bennünket. A tananyag elsajátítása tanórai előkészítést követően ’tükrözött osztályteremben’ történik, majd a következő találkozás alkalmával megbeszéljük a tapasztaltakat. Erősítve a téma iránti érzékenységet. Azt szeretném elérni, hogy a képzés végére egy, a környezetére érzékeny, a fenntarthatóságot szem előtt tartó szakembergeneráció kerüljön a munkahelyekre. = Today, the infocommunication revolution is forcing amazing paradigm shifts in all areas of life. Education isnot an exception. In their approach, values and attitude ‘brand new’ young people are knocking on the gates of theschool, with changed expectations towards education.An important topic in development purposes is the use of electronic devices by our students, its direction anddepth, and the change in their learning environment, which poses new challenges to the teacher community.What kind of tools do our students have? What do they use them for? Do they know the software we can useto digitize the educational process? Is the pedagogical society prepared for such a level of change? - For now, thereare more questions than answers.The focus of my work is on the possibilities of linking vocational training and e-learning.Knowing the daily ‘treadmill’, the current curricula and number of classes, we can state that the elements ofdigital curriculum can be well integrated into the process of learning and practicing educational materials, but it isimpossible to change teaching to E-learning in the current circumstances.In my dissertation, I worked on the development of a curriculum in a Moodle environment, - unique in ourschool-, which will allow my tourism students to broaden their perspectives on the positive and negative effectsof hotel investments.The E-learning curriculum identifies the environment of a hotel development. It also presents the positiveeffects of the investment, as well as the environmental aspects that may prompt us to make significant changes orabandon the project.The curriculum is mastered after class preparation in a ‘flipped classroom’ and then the experience is discussedat the next meeting strengthening the sensitivity to the topic.By the end of the training, I would like to achieve that a generation of environmentally sensitive professionalsfocusing on sustainability will get to their workplaces.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | E-learning, érzékenyítő tananyag, ’tükrözött osztályterem’, szemlélet-változás, környezetvédelem = E-learning, sensetising curriculum, flipped classroom, change of attitude, environment |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 22 Aug 2023 12:13 |
Last Modified: | 22 Aug 2023 12:14 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171891 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |