Juhász, Milán (2023) A szövegalkotási kompetencia megjelenése a Nemzeti alaptantervekben. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 16 (2). pp. 67-81. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_XVI_2023_2_5.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (354kB) |
Abstract
Magyarországon a köznevelési rendszer legfelső szintű közös tanulmányi terve a Nemzeti alaptanterv, amely azokat a szükséges és nélkülözhetetlen tartalmakat foglalja magába, amelyeket a tanulóknak általános és középiskolai képzésük során el kell sajátítaniuk. Jelen tanulmány a dokumentumelemzés módszerével vizsgálja, hogy a Magyarországon eddig megjelent öt Nemzeti alaptanterv alapelveiben és céljaiban, műveltségterületeinek leírásaiban, kiemelt fejlesztési feladataiban hogyan és milyen mértékben jelenik meg a szövegalkotási kompetencia. A tanulmány bemutatja, hogy a különböző képzési szinteken mely szövegtípusok ismeretei elvárt követelmények, a szövegalkotási kompetencia fejlesztésére mely tevékenységeket írja elő az öt dokumentum, valamint rávilágít arra is, hogy ezek az elvárások és tevékenységek hogyan változtak a magyar nyelv és irodalom műveltségterületen belül a Nemzeti alaptanterv változása során.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
Depositing User: | Zsófia Zádori |
Date Deposited: | 27 Sep 2023 13:27 |
Last Modified: | 27 Sep 2023 13:27 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/175268 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |