Gloviczki, Zoltán (2023) A portugál oktatási reformok nemzetközi sikerének háttere. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA, 11 (2). pp. 3-22. ISSN 2063-9058
|
Text
01_gloviczki_3-22_WEB-PPB_2023_2.pdf Download (418kB) | Preview |
Abstract
Portugália és Magyarország 2010-es évektől folyó kormányzati oktatásirányítási reformjának időbeli és tartalmi párhuzamrendszere sajátos jelentőséggel bír. A hasonló kondíciókkal rendelkező két ország közül Portugália ezredfordulón mért oktatási teljesítménye a hazainál alacsonyabb színvonalról indulva a 2018-as PISA-mérések időszakára nem csupán Magyarország, de az OECD átlagát is túlszárnyalta. Az elsősorban 2011 és 2015 között bevezetett reformok a magyarországi folyamatoktól, de a nemzetközi szakpolitikai diskurzustól is némileg eltérő példákkal szolgálnak, elsősorban a központi tantervi szabályozás területén.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatásirányítás, oktatási reform, PISA-mérés, tantervi szabályozás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 01 Dec 2023 09:46 |
Last Modified: | 01 Dec 2023 09:46 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/181399 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |