REAL

Gazdasági képzésben részt vevő egyetemi hallgatók intézményválasztási és nyelvtanulási motivációi EU-s és hazai kontextusban

Bánhegyi, Mátyás and Bocz, Zsuzsanna and Fajt, Balázs (2023) Gazdasági képzésben részt vevő egyetemi hallgatók intézményválasztási és nyelvtanulási motivációi EU-s és hazai kontextusban. PORTA LINGUA (2). pp. 81-93. ISSN 1785-2420

[img]
Preview
Text
PL2023_2_Banhegyi_Bocz_Fajt_81-93.pdf - Published Version

Download (594kB) | Preview

Abstract

A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Idegen Nyelvi és Kommunikációs Intézete 2021-ben és 2022-ben nagymintás kérdőíves vizsgálatot végzett az egyetem elsőéves hallgatói körében az újonnan felvett diákok intézményválasztási és nyelvtanulási motivációiról. Cikkünkben e két év tendenciáit és trendjeit írjuk le, illetve ezeket hasonlítjuk össze a 2020-ban ugyanezen területen végzett vizsgálatunk adataival. Eredményeink alapján elmondható, hogy a hallgatók számára lényeges az idegennyelv-tanulás lehetősége és minősége. Ebből következően – adataink szerint – egy magyar felsőoktatási intézmény akkor lehet sikeres, ha szakmai ismereteken kívül a szaknyelvoktatást és a nyelvi képzés lehetőségét biztosítja hallgatói számára. Eredményeink a magyarországi felsőoktatási intézmények döntéshozói és oktatói számára lehetnek különösen hasznosak.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: diplomamentő-program, felsőoktatás, idegennyelv-tanulási motiváció, nyelvvizsga, nyelvvizsga-kötelezettség
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
Depositing User: Katalin Andódy
Date Deposited: 21 Dec 2023 07:42
Last Modified: 21 Dec 2023 07:42
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/182825

Actions (login required)

Edit Item Edit Item