Nagy, Judit and Bánhegyi, Mátyás (2023) Kényszertávoktatásból személyes oktatásba: oktatási élmények és kultúrafüggő tényezők hatásai Magyarországon tanuló koreai egyetemi hallgatók esetében. PORTA LINGUA (2). pp. 119-128. ISSN 1785-2420
|
Text
PL2023_2_Nagy_Banhegyi_119-128.pdf - Published Version Download (447kB) | Preview |
Abstract
Magyarországon a 2020-2021-es tanév tavaszi féléve és a 2021-2022-es tanév őszi féléve más-más oktatási környezetben valósult meg: a tavaszi félévet a kényszertávoktatás, míg az őszi félévet a személyes oktatás jellemezte. Az ezen félévekben a Károli Gáspár Református Egyetemen (KRE) tanuló koreai diákok teljesítménye a kényszertávoktatást követő, őszi félévi, személyes oktatás során érzékelhetően visszaesett. Tanulmányunk erre a jelenségre keres magyarázatot az érintett koreai hallgatók között elvégzett, félstrukturált, kvalitatív interjúkutatás segítségével. Eredményeink azt mutatják, hogy a teljesítmény-visszaesést a vizsgálatban részt vevő hallgatókra ható, korábbi oktatási élmények és kultúrafüggő tényezők eredményezik. Egyúttal lényeges megállapításunk, hogy a kényszertávoktatást követő, személyes oktatásba való átmenet során is támogatni kell a hallgatókat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | COVID-19, nemzetköziesítés, koreai hallgatók, kultúrafüggő tényezők, kényszertávoktatás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Katalin Andódy |
Date Deposited: | 21 Dec 2023 08:21 |
Last Modified: | 21 Dec 2023 08:21 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/182835 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |