Kádár-Csoboth, Péter and Kováts, Gergely (2023) A teljesítményfinanszírozás kihívásai a szervezeti és egyéni teljesítménymenedzsment-rendszerek kialakítására a modellváltó egyetemeken. EDUCATIO, 32 (3). pp. 470-485. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p470.pdf Download (294kB) | Preview |
Abstract
2021-ben egyszerre három fontos külső tényező is arra ösztönözte a magyarfelsőoktatási intézmények egy részét, hogy kialakítsák, illetve, ha korábbanlétezett, akkor megújítsák teljesítménymérési és ösztönzési gyakorlatukat.Egyrészt megújult a finanszírozási rendszer, amely konkrét mutatószámokhoz éscélértékek teljesítéséhez rendelte az elérhető állami támogatások jelentősrészét. Másrészt jelentős, 2026-ig tervezhetőnek ígért, szabadon felhasználhatótöbbletforrás jutott az egyetemekhez, amelyet a bérrendezésen túl akárösztönzésre, jutalmazásra is fordíthattak. Harmadrészt átalakult az egyetemekfenntartói-irányítási struktúrája, mégpedig a hatékonyság, a minőség és ateljesítményelv hangsúlyozása mellett. Tanulmányunkban vizsgáljuk, hogy ezek atényezők várhatóan hogyan hatnak az intézményiteljesítménymenedzsment-rendszerek fejlődésére – beleértve az egyéni szintűteljesítményértékelési rendszereket –, és milyen alapvető dilemmák jellemzik azimplementációs folyamatokat.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | A General Works / általános művek > AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet > AZ191-193 Evaluation / értékelés H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD30.2 Knowledge management. Information technology management / Tudásmenedzsment L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 16 Jan 2024 11:50 |
Last Modified: | 16 Jan 2024 11:50 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/184898 |
Actions (login required)
Edit Item |