Gyenei, Kornélia (2023) A fogalmazásalkotás folyamatának vizsgálati lehetőségei. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 16 (4). pp. 43-58. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
ANYP_XVI_2023_4_3.pdf Restricted to Repository staff only Download (6MB) | Request a copy |
Abstract
Az, hogy a középiskolás tanulók hogyan képesek adott idő alatt megfogalmazni különböző szövegeket, fontos lehet a későbbi életükben. Ha a fogalmazások megalkotásának a részleteit folyamatában vizsgáljuk, az hozzájárulhat ahhoz, hogy a diákok szövegalkotási készségét hatékonyabban fejleszthessük. Jelen pilotkutatás feltáró vizsgálat, célja egy olyan módszer tesztelése, amely az írott szöveg produkcióját folyamatában követi nyomon. A kutatás tíz fő tizenegyedik évfolyamos középiskolás gép előtt végzett fogalmazásalkotását vizsgálta. Ezt műveletet a tanulók képernyővideó segítségével rögzítették, így a szövegprodukció során tartott gondolkodási szünetek is tetten érhetők. A középiskolás adatközlők a fogalmazásalkotás során közel egyforma mértékben tartottak szüneteket az alacsonyabb, illetve a magasabb kognitív terhelést igénylő műveletek elvégzésekor. A pilotkutatás eredményei azt mutatják, hogy indokolt a középiskolások fogalmazásalkotását fejleszteni.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Feb 2024 08:05 |
Last Modified: | 14 Feb 2024 08:05 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/188131 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |