Schirm, Anita (2023) (El)gondolkodtató nyelvtantanítás. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 16 (4). pp. 59-79. ISSN 2060-0623
Text
ANYP_XVI_2023_4_4.pdf Restricted to Repository staff only Download (776kB) | Request a copy |
Abstract
A tanulmány a grice-i maximák középiskolai tanításához feladatötleteket adva az (el)gondolkodtató, ám mégis élményszerű és szórakoztatva informáló anyanyelvtanítás szükségessége és a változatos, a diákokhoz közeli szövegtípusok alkalmazása mellett érvel. Grice elmélete a tananyag voltán kívül azért alkalmas e szemléletmód illusztrálására, mert a maximák betartása, illetve szándékos megsértése, valamint a sugallt tartalmak felismerése és felismertetése a mindennapi kommunikációban is a diákok segítségére lehet, egyúttal rámutathat az anyanyelvi ismeretek hétköznapiságára és hasznosságára is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Feb 2024 08:09 |
Last Modified: | 14 Feb 2024 08:09 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/188133 |
Actions (login required)
Edit Item |