Peredy, Zoltán (2020) Oktatás módszertani kihívások és korszerű hazai, külföldi megoldások a felsőoktatásban : Egy hazai regionális intézmény példája. ACTA PERIODICA (EDUTUS), 19. pp. 59-85. ISSN 2063-501X
|
Text
Peredy_OKtatas.pdf - Published Version Download (2MB) | Preview |
Abstract
Az egyes országok felsőoktatási rendszereinek globális kihívásokkal kell szembenézniük:a felsőoktatás tömegesedése, a hallgatói csoportok eltérő összetétele és elvárásai („testre szabott felsőoktatás”), a felsőoktatás szolgáltatási és üzleti/vállalkozói jellegének erősödése (az egyetemek korábbi klasszikus szerepének átértékelése: oktatás és kutatás mellett a tudáshasznosítás), a gazdaság igényeihez jobban igazodó képzési struktúra, új oktatás szervezési és módszertani megoldások kényszere, a hallgatókért folytatott erőteljes verseny (demográfiai és egyéb okokból). A felsőoktatást versenyképesebbé tévő kezdeményezéseknek ezért egyre nagyobb jelentőségük lesz. A tanulmány a hazai felsőoktatás kihívásai közül a felsőoktatásba jelentkező hallgatói létszám csökkenésének okait, valamint a különböző hallgatói csoportoknak a felsőoktatással szembeni elvárásait, értékrendjét, a hazai és nemzetközi felsőoktatási módszereket vizsgálja, hogy javaslatokat fogalmazzon meg a magyar felsőoktatás vonzóbbá tételére oktatás módszertani szempontból az Edutus Egyetem műszaki képzésének példáján keresztül. | The HEI of each country has to face global challenges: the mass nature of higher education, the heterogeneous composition and expectations of student groups (tailor-made higher education), the needs of higher education services and business. strengthened entrepreneurial spirit (reassessment of the former classical role of universities: utilization of knowledge in addition to education and research), the need for a training structure more adapted to the needs of the economy, the driving force to introduce innovative educational organization and teaching methodologies; Efforts making higher education more competitive have come into forefront everywhere. This publication analyses the reasons for the decline in the number of students enrolled in the domestic higher education, as well as the expectations, values and different national and international higher education methods of different student groups in order to formulate recommendations for making the Hungarian Higher Education more attractive, taking into account the example of the Edutus University engineering education.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Tudomány, modern világ és fundamentumok |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Apr 2024 10:50 |
Last Modified: | 18 Apr 2024 10:50 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/192655 |
Actions (login required)
Edit Item |