Dridi, Taysir and Salah, Rania and Parapatics, Andrea (2020) Nyelvhasználat és (anya)nyelvi nevelés Tunéziában I. = Language Use and (First)language Education in Tunesia I. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 13 (2). pp. 77-87. ISSN 2060-0623
| 
              
Text
 Anyp_XIII_2020_2_8.pdf Restricted to Repository staff only Download (458kB)  | 
          
Abstract
A két részben közölt tanulmány a mai tunéziai anyanyelvi, illetve nyelvi nevelés komplex kérdéskörét ismerteti. Az első rész röviden bemutatja az ország történelméből adódó sokrétű nyelvi változatosságot, különös tekintettel az arab nyelvváltozatokra – így az írott és a tanított arab, a klasszikus (vagy koráni) arab, a modern standard arab és a tunéziai arab nyelv diglossziájára –, valamint kitér a gyarmatosítással megjelenő francia nyelv máig tartó jelentős hatására és az angol nyelv egyre nagyobb mértékű térnyerésére is. Az összetett nyelvi helyzet ismertetése után a tanulmány a tunéziai oktatás sajátosságait is bemutatja a tanítás nyelveire fókuszálva. Tunézia többnyelvűsége és többkultúrájúsága az oktatásban is érezteti a hatását, és fordítva: az egyes tantárgyak tanítási nyelvei – ami közel sem minden esetben a tanulók anyanyelve – szintén hozzájárulnak e helyzet fennmaradásához.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet  | 
        
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | MTMT SWORD | 
| Date Deposited: | 02 May 2024 12:48 | 
| Last Modified: | 02 May 2024 12:48 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/193726 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




