REAL

Study-abroad decision-making : Combining marketing and behavioral economics perspectives = Hogyan hoznak döntéseket a hallgatók a külföldi tanulmányaikról? : Marketing és viselkedési közgazdaságtan együttes alkalmazása

Bassi, Syrine and Kolos, Krisztina (2024) Study-abroad decision-making : Combining marketing and behavioral economics perspectives = Hogyan hoznak döntéseket a hallgatók a külföldi tanulmányaikról? : Marketing és viselkedési közgazdaságtan együttes alkalmazása. VEZETÉSTUDOMÁNY, 55 (5). pp. 33-45. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
BCEVT_2024-533-453Bassi.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (646kB) | Preview

Abstract

Student mobility has grown substantially in the past decades. Study abroad opportunities provide long-lasting advantages for students but, at the same time, represent complex decisions for applicants, usually involving a high degree of uncertainty. This paper aims to obtain a deeper understanding of study-abroad decision-making in higher education by combining marketing and behavioral economics perspectives. The authors conducted in-depth interviews with North African scholarship holders and adapted the customer journey framework to a study abroad decision context. Three stages of the customer journey were considered: the pre-application stage, the application stage, and the post-admittance stage. Loss aversion, group identification, social norms, endowment effects, and priming, as core concepts from behavioral economics, were identified and enriched the practical implications of the customer journey framework. Higher education institutions may benefit from our findings when designing their communication and recruiting strategies. | A hallgatói mobilitás számottevően megnőtt az elmúlt évtizedekben. A külföldi tanulási lehetőségek hosszú távú előnyöket nyújtanak a hallgatók számára, de egyben komplex döntéseket is jelentenek, amelyek jellemzően nagyfokú bizonytalansággal párosulnak. A tanulmány célja, hogy a marketing és a viselkedési közgazdaságtan összekapcsolásával mélyebb ismereteket lehessen szerezni arról, hogy a felsőoktatás esetében hogyan hoznak a hallgatók külföldi tanulmányokkal kapcsolatos döntéseket. A szerzők mélyinterjúkat készítettek észak-afrikai ösztöndíjasokkal és a vevői út (customer journey) keretrendszerét adaptálták a külföldi tanulmányokkal kapcsolatos döntések kontextusára. A vevői út három szakaszát különböztették meg: jelentkezés előtti szakasz, jelentkezés szakasza és a felvételt követő szakasz. A viselkedési közgazdaságtan alapkoncepciói közül a veszteségkerülés, a csoportidentifikáció, a társadalmi normák, a birtoklási hatás és az előhangolás érvényesült a kutatásukban és hozzájárultak a vevői út keretrendszerének gazdagításához. A felsőoktatási intézmények a kutatás eredményeit hasznosíthatják a kommunikációs és toborzási tevékenységük során.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: study abroad decision-making, customer journey, behavioral economics, student mobility | külföldi tanulmányok, vevői út, viselkedési közgazdaságtan, hallgatói mobilitás
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
H Social Sciences / társadalomtudományok > HN Social history and conditions. / társadalomtörténet
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 16 May 2024 10:36
Last Modified: 16 May 2024 10:36
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/195175

Actions (login required)

Edit Item Edit Item