Tekeli, Miklós and Fülöp, Vanda (2024) Látvány, élmény, ismeret = Visuality, eye-opener and mastery. GRADUS, 11 (1). pp. 1-8. ISSN 2064-8014
|
Text
2024_1_CSC_003_Tekeli.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (935kB) | Preview |
Abstract
Mindannyian tapasztaljuk, hogy a hallgatók figyelmét megragadni szinte már csak vizuális ingerekkel lehet. Mindezek mellett a mesterséges intelligencia térnyerésével jelentősen felerősödött a „Minek ez?” hozzáállás is. Sajnos, vagy nem, nekünk kell alkalmazkodni. Amennyire lehet, látványossá kell tenni az óránkat, élményt kell adni, úgy, hogy közben a hallgató használható ismeretekkel gyarapodjon, absztrakciós készsége fejlődjön. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy a matematika bevezető tárgyainak oktatásával kapcsolatban hogyan is gondoljuk ezt. | We all experience that capturing students' attention can be achieved mostly through visual stimuli. Furthermore, with the increasing significance of artificial intelligence, the attitude of "Why do we need this?" has significantly amplified. Whether we like it or not, we must adapt. Our lectures should be made as visually appealing as possible, providing an experiential learning environment where students can accumulate practical knowledge and enhance their abstract thinking abilities. In this article, we present our perspective on how we think about teaching introductory mathematics subjects in light of these considerations.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vizualizáció, problémamegoldás, problémaalkotás, digitális módszerek, kurzusfejlesztés |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák N Fine Arts / képzőművészet > N Visual arts (General) For photography, see TR / vizuális művészet általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 22 May 2024 11:13 |
Last Modified: | 22 May 2024 11:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/195419 |
Actions (login required)
Edit Item |