Filó, Alexandra and Vígh-Szabó, Melinda (2019) IKT-eszközökkel támogatott anyanyelvi nevelés. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 12 (4). pp. 37-53. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_XII_2019_4_3.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (851kB) | Request a copy |
Abstract
Napjainkban a digitális kultúra új környezetet teremtett az iskolákban is. Az intézmények nagy szerepet játszanak a digitális kompetencia kialakításában. Ebbe beletartozik az intézmények informatikai eszközökkel való ellátottsága, a korszerű eszközhasználat, a pedagógusszerep szükséges változása, a tananyag tartalmához igazodó módszerek kiválasztása és alkalmazása is. Felmérésekből tudjuk, hogy összefüggés mutatható ki az informatikai infrastruktúra fejlesztése és a tudáseredmények hatékonyságának a növekedése között. A 21. század diákjainak a digitális eszközök használata már magától értetődő, így érdemes ezek motivációs erejére építeni. A tanulmány az anyanyelvi órákon is használható IKT-eszközökből és programokból mutat be néhány jól adaptálható példát, amelyek hatodik osztályban segíthetik a tudás rendszerezését, bővítését, illetve pedagógusokat szólaltat meg az eszközhasználattal kapcsolatban.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Jun 2024 11:17 |
Last Modified: | 24 Jun 2024 11:17 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/198488 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |