Müller, Dóra (2019) A magyar nyelvi órák lehetőségei az olvasóvá nevelésben = 21st century texts and methods in educating readers – or the potentials of Hungarian language classes. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 12 (4). pp. 54-70. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_XII_2019_4_4.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (687kB) |
Abstract
Mit tehet egy pedagógus az olvasóvá nevelés érdekében a magyar nyelvi órákon? Hogyan használható a magyar nyelvi óra az olvasás mint tevékenység népszerűsítésére, a szövegértés és az olvasástechnika fejlesztésére? A tanulmány ezekre a kérdésekre is keresi a választ, emellett a magyar nyelvi óráknak az olvasóvá nevelésben rejlő lehetőségeivel foglalkozik. Az olvasásra ösztönzéssel kapcsolatos nézetek rövid felvázolása után az olvasóvá nevelést megalapozó olvasóbarát környezet kialakításának a szükségességét is taglalja. Ezt követően olyan gyakorlatokat sorakoztat fel, amelyeknek az anyanyelvi ismeretek és az olvasás iránti pozitív attitűd kialakítása a célja. A felvázolt gyakorlatok előnye, hogy mindegyik tartalmaz szöveg- vagy könyvajánlót, elsősorban frissebb ifjúsági irodalmi művekre koncentrálva, emellett pedig a legtöbb feladat digitális környezetbe helyezhető a leírásokban ajánlott IKT-eszközöknek, alkalmazásoknak köszönhetően.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
Depositing User: | Zsófia Zádori |
Date Deposited: | 24 Jun 2024 11:18 |
Last Modified: | 24 Jun 2024 11:18 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/198490 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |