Rádi, Orsolya (2018) Az órai hallott szövegek és a szóbeli szövegalkotás hatásvizsgálata az alsó tagozaton. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 11 (2). pp. 52-65. ISSN 2060-0623
Text
Anyp_XI_2018_2_4.pdf Restricted to Repository staff only Download (855kB) | Request a copy |
Abstract
A tanulmány témája az anyanyelvi kompetenciák szerepe a tanulási folyamatban. Egy olyan kutatást mutat be, amelynek során tanórai vizsgálatok valósultak meg a megfigyelés módszerével, az órai hallott szövegek, valamint a tanulói szóbeli szövegalkotás mennyiségének, minőségének a kategorizálásával. A kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy miként jelennek meg a Nemzeti alaptanterv (2012) szóbeli szövegalkotásra vonatkozó fejlesztési feladatai a megfigyelt tanórákon. A tanulói interakciók mennyiségi és minőségi mutatóinak elemzése pedig képet ad a gondolkodási műveletek szintjéről. A kutatási eredmények rámutatnak arra, hogy a megszerzett ismeretek gyakorlati alkalmazásának a képességét, a problémamegoldó gondolkodás fejlődését befolyásolja a feladatok megértése, az adott helyzet sokoldalú elemzése.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | #hozzárendelt szerző ismeretlen |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Jun 2024 09:33 |
Last Modified: | 26 Jun 2024 09:33 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/198784 |
Actions (login required)
Edit Item |