REAL

Az órai hallott szövegek és a szóbeli szövegalkotás hatásvizsgálata az alsó tagozaton

Rádi, Orsolya (2018) Az órai hallott szövegek és a szóbeli szövegalkotás hatásvizsgálata az alsó tagozaton. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 11 (2). pp. 52-65. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XI_2018_2_4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (855kB) | Request a copy

Abstract

A tanulmány témája az anyanyelvi kompetenciák szerepe a tanulási folyamatban. Egy olyan kutatást mutat be, amelynek során tanórai vizsgálatok valósultak meg a megfigyelés módszerével, az órai hallott szövegek, valamint a tanulói szóbeli szövegalkotás mennyiségének, minőségének a kategorizálásával. A kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy miként jelennek meg a Nemzeti alaptanterv (2012) szóbeli szövegalkotásra vonatkozó fejlesztési feladatai a megfigyelt tanórákon. A tanulói interakciók mennyiségi és minőségi mutatóinak elemzése pedig képet ad a gondolkodási műveletek szintjéről. A kutatási eredmények rámutatnak arra, hogy a megszerzett ismeretek gyakorlati alkalmazásának a képességét, a problémamegoldó gondolkodás fejlődését befolyásolja a feladatok megértése, az adott helyzet sokoldalú elemzése.

Item Type: Article
Additional Information: #hozzárendelt szerző ismeretlen
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Jun 2024 09:33
Last Modified: 26 Jun 2024 09:33
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/198784

Actions (login required)

Edit Item Edit Item