REAL

Empirikus vizsgálatok A Tanár című televíziós sorozat kapcsán = Empirical studies about the TV show Teacher (A Tanár)

Keszy-Harmath, Dániel Lóránd (2018) Empirikus vizsgálatok A Tanár című televíziós sorozat kapcsán = Empirical studies about the TV show Teacher (A Tanár). ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 11 (3). pp. 40-49. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XI_2018_3_3.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only

Download (750kB)

Abstract

A tanulmány A Tanár című szórakoztató filmsorozat pedagógus és tanuló közötti diskurzusait elemzi Thomas Gordon amerikai pszichológus modellje alapján, amely a sikeres tanári kommunikáció fontos elemeit mutatja be. A vizsgálat célja a népszerű filmsorozat első évadában szereplő egyes jelenetek rögzítése után a bennük található gordoni közléssorompók és énközlések bemutatása. A tanulmány azt kutatja, hogy a vizsgált társalgásokban mennyire valósul meg az asszertív kommunikáció a két főszereplő karaktereinek a megnyilvánulásai során. Bemutatja továbbá, hogy a filmsorozat által sugallt kép mennyire felel meg a mai magyar valóságnak a tanítási módszerek, az iskola adottságai, felszereltsége, a tanárok személyisége tekintetében.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
Depositing User: Zsófia Zádori
Date Deposited: 26 Jun 2024 09:31
Last Modified: 26 Jun 2024 09:31
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/198786

Actions (login required)

Edit Item Edit Item