Keszy-Harmath, Dániel Lóránd (2018) Empirikus vizsgálatok A Tanár című televíziós sorozat kapcsán = Empirical studies about the TV show Teacher (A Tanár). ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 11 (3). pp. 40-49. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_XI_2018_3_3.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (750kB) |
Abstract
A tanulmány A Tanár című szórakoztató filmsorozat pedagógus és tanuló közötti diskurzusait elemzi Thomas Gordon amerikai pszichológus modellje alapján, amely a sikeres tanári kommunikáció fontos elemeit mutatja be. A vizsgálat célja a népszerű filmsorozat első évadában szereplő egyes jelenetek rögzítése után a bennük található gordoni közléssorompók és énközlések bemutatása. A tanulmány azt kutatja, hogy a vizsgált társalgásokban mennyire valósul meg az asszertív kommunikáció a két főszereplő karaktereinek a megnyilvánulásai során. Bemutatja továbbá, hogy a filmsorozat által sugallt kép mennyire felel meg a mai magyar valóságnak a tanítási módszerek, az iskola adottságai, felszereltsége, a tanárok személyisége tekintetében.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
Depositing User: | Zsófia Zádori |
Date Deposited: | 26 Jun 2024 09:31 |
Last Modified: | 26 Jun 2024 09:31 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/198786 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |