REAL

Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete

Hegedűsné Dudás, Dominika (2024) Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 29-44. ISSN 26309742

[img]
Preview
Text
1_2_Hegedűsné Dudás Dominika.pdf - Published Version

Download (833kB) | Preview

Abstract

Az Angliában kidolgozott képesítési követelmények, a pedagógussá válás lehetőségeinek feltérképezése Falus (2011) szerint rendkívül fontos, hiszen lényeges fejlemények f igyelhetők meg, valamint az angliai fejlesztésekből tanulhatjuk a legtöbbet. A tanárok értékelésének tökéletesítése folyamatos. Az angliai tanárképzési rendszer és a pályakezdő tanárok pályára lépési szakaszának reformálása ma is zajlik. Az elmúlt évek során meghatározó változások történtek, és további szükségletek merülnek fel a tanárok helyzetének javítása terén. A dolgozat összefoglalóként szolgál az Angliában folyamatosan változó és jelenleg fennálló tanári professzió értelmezéséről. A tanulmány kitekintést tesz az Egyesült Királyság logopédiai ellátásának helyzetére, amely rávilágít az angol logopédusok pedagógusi szerepére.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 05 Jul 2024 08:19
Last Modified: 05 Jul 2024 08:21
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/199329

Actions (login required)

Edit Item Edit Item