Hegedűsné Dudás, Dominika (2024) Az angliai tanári professzió és a logopédiai ellátás helyzete. Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio paedagogica, 45. pp. 29-44. ISSN 26309742
|
Text
1_2_Hegedűsné Dudás Dominika.pdf - Published Version Download (833kB) | Preview |
Abstract
Az Angliában kidolgozott képesítési követelmények, a pedagógussá válás lehetőségeinek feltérképezése Falus (2011) szerint rendkívül fontos, hiszen lényeges fejlemények f igyelhetők meg, valamint az angliai fejlesztésekből tanulhatjuk a legtöbbet. A tanárok értékelésének tökéletesítése folyamatos. Az angliai tanárképzési rendszer és a pályakezdő tanárok pályára lépési szakaszának reformálása ma is zajlik. Az elmúlt évek során meghatározó változások történtek, és további szükségletek merülnek fel a tanárok helyzetének javítása terén. A dolgozat összefoglalóként szolgál az Angliában folyamatosan változó és jelenleg fennálló tanári professzió értelmezéséről. A tanulmány kitekintést tesz az Egyesült Királyság logopédiai ellátásának helyzetére, amely rávilágít az angol logopédusok pedagógusi szerepére.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 05 Jul 2024 08:19 |
Last Modified: | 05 Jul 2024 08:21 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/199329 |
Actions (login required)
Edit Item |