REAL

Szervezetfejlesztés a Békés megyei vállalkozások nézőpontjából = Organisational Development in the Sight of Békés County Businesses

Malatyinszki, Szilárd (2016) Szervezetfejlesztés a Békés megyei vállalkozások nézőpontjából = Organisational Development in the Sight of Békés County Businesses. In: A magyar gazdaság és társadalom a 21. század globalizálódó világában II. kötet. Szent István Egyetem Gazdasági, Agrár- és Egészségtudományi Kar, Békéscsaba, pp. 125-129. ISBN 978-963-269582-2

[img]
Preview
Text
Szervezetfejlesztes_a_Bekes_megyei_valla.pdf

Download (137kB) | Preview

Abstract

Napjainkban a szervezetfejlesztés jelentős eszköz lehet egy-egy vállalkozás életében. A vállalkozás dinamikájának, fejlődésének kulcsa nem kizárólag a megfelelő termékek és szolgáltatások fejlesztése, előállítása és piacra juttatása megfelelő árréssel és eredményességgel. Mára elmondhatjuk, hogy a kiváló termék vagy szolgáltatás még megfelelő marketinggel együtt sem lehet életképes, ha a cég működése, a belső folyamatai nem teszik lehetővé annak folyamatos minőségi fejlesztését. E folyamatba beletartozik többek között a vállalkozás gazdasági folyamataihoz kapcsolódó létszámgazdálkodás, időgazdálkodás, munkaügyi dokumentáció, motivációs- és bérezési rendszer, de még a közösségi médiában történő jelenlét is. Kutatásomban 292 Békés megyében működő – főként kereskedelmi és termelő - vállalkozást kérdeztem, hogy számukra melyek a működés jelentősebb problémaforrásai és miben tud segíteni a szervezetfejlesztés. Nowadays the competitiveness of the economy is as much a field of research as is marketing or selection. Many experts have been analysing competitiveness from many different angles although there is one very interesting field which is considered by only a few of them. How can firms be encouraged to be more effective? What processes are needed in order to make a company develop and last for 10 to 20 years? In my research I analyse the key elements of organisational development of businesses, based on the answers of 292 entrepreneurs. The results were very interesting and thought-provoking. Would anyone have thought that social media and the online world is gaining bigger and bigger slices out of the economy, though CEOs do not recognise its importance? Oceans of literature have been written on time management, though the answers show it is still considered the biggest problem. I examined the background of the responses and what would be the direction to follow in order to establish and run a stable and dynamic company.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: szervezetfejlesztés, marketing, kisvállalkozás, Békés; organization, development, marketing, small enterprise, Békés County
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy > HD32 Labour economics / munkagazdaságtan
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 17 Jul 2024 11:55
Last Modified: 17 Jul 2024 11:55
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/200363

Actions (login required)

Edit Item Edit Item