Zachar, Viktor (2024) A hallgatói kérdések jelentősége a szakfordítóképzésben. In: Nyelvünkben élünk. Jelentéseken innen és túl : Tanulmánykötet az MTA Modern Filológiai Társaság alapításának 40. évfordulója és Gadányi Károly 80. születésnapja tiszteletére. Nyomárkay István-emléksorozat (4). MTA Modern Filológiai Társaság, Budapest, pp. 371-378. ISBN 978-615-6448-41-5
|
Text
ZacharViktormft2024.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
The present paper analyses the importance of student questions regarding assignments in translation training, with an emphasis on technical translation in the fields of social science and economy, providing examples in the language pair German-Hungarian. Based on the dichotomy of Christiane Nord (2002), the paper first provides an overview of possible questions related to intratextual and extratextual factors in translation. In the second part, it presents possible answers why students rarely ask these important questions during assignments in translation training.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | translation training, technical translation, student questions, Harold Lasswell, Christiane Nord |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Jul 2024 07:40 |
Last Modified: | 23 Jul 2024 07:40 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/200763 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |