Sz. Tóth, László (2024) Egy 10 éves vitaklub története és jó gyakorlatai. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (2). pp. 58-68. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
ANYP_XVII_2024_2_4.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (393kB) |
Abstract
A vitának, a vitatkozásnak több ezer évesek a hagyományai. A vitakultúrának társadalmi jelentősége van, ezért fontos, hogy fejlesztése kiemelt cél legyen az iskolában is. A tanulmány foglalkozik a vita társadalmi szerepével, szabályaival, a vitaklubok céljaival, a vitavezető feladataival. Részletesen taglalja az iskolai vita főbb formáit, a közösségi és a versenyvitát. Kitér röviden az iskolai vitaklubok országos előzményeire, a disputamozgalom elindulására és néhány vitaversenyre. Bemutatja az Apáczai disputakör céljait és programjait, valamint az elmúlt tíz év jó gyakorlatait. Részletesen ír a vitatáborok tematikájáról és azokról a gyakorlatokról, amelyeket eredményesen alkalmaznak a diákok vitakultúrájának a fejlesztésére. Az írás konkrét gyakorlati példákkal más iskoláknak is motívációt kíván ahhoz nyújtani, hogy vitaklubot alapítsanak, vitatáborokat szervezzenek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | anyanyelv-pedagógia, vita, disputamozgalom, vitaklub, érvelés |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
Depositing User: | Zsófia Zádori |
Date Deposited: | 03 Sep 2024 12:04 |
Last Modified: | 03 Sep 2024 12:04 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/204155 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |