Tóth, Bence (2023) Állomásközök és térközök hatása a vasúthálózat modelljének pontosságára. HADTUDOMÁNY: A MAGYAR HADTUDOMÁNYI TÁRSASÁG FOLYÓIRATA, 33 (E). pp. 137-156. ISSN 1215-4121
|
Text
13539-Cikkszovege-57418-1-10-20231201.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (2MB) | Preview |
Abstract
A cikkben bemutatom a magyarországi vasúthálózat térközszintű gráfmodelljét és ennek segítségével jellemzem a hálózatot. A hálózatra terhelt uniform forgalomból meghatározom az egyes vonalszakaszok kapcsolatköztiségét, azaz a rajtuk mérhető forgalmat. Az egyes vonalszakaszok kizárásával a hálózat átlagos úthossz-növekedése mellett a hálózaton okozott teljes úthossznövekmény is számítható, mely egyes esetekben a 25%-ot is eléri. A térközszintű felbontásnak köszönhetően nem csak az egyes vonalszakaszok és állomások viselkedése vizsgálható normál üzemi és zavart körülmények között, hanem az eltérő paraméterű csatlakozó vonalak hatása egymásra is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vasút, gráfelmélet, térköz, modell, pontosság |
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA166-QA166.245 Graphs theory / gráfelmélet T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TF Railroad engineering and operation / vasútépítés és üzemeltetés U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 Sep 2024 07:45 |
Last Modified: | 04 Sep 2024 07:45 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/204211 |
Actions (login required)
Edit Item |